Kapitalism och cynism
Jag bara älskar hur Moderaterna vinglar sig fram i korridorer och i all förvirring ändå medvetet lyckas trampa på de som redan ligger ner. Det nya arbetarpartiet tycker nu alltså att det är rimligt att människor som är arbetslösa ska byta bostadsort eller tvingas ta jobb de inte är kvalificerade för. Allt för att sverige ska bli ett bättre land att bo i! För de som redan tjänar bra, förstås. Eller var det så att de kanske desperat måste minska arbetslösheten (för statistikens skull) till vilken kostnad som helst? Vem bryr sig hur stort humankontot är när kassan är välfylld.
Jag hoppas det smakar bra med Dubbelwhoppern (eller vad nu annat folket kommer kunna köpa för sin extra hundralapp efter skattesänkningen). Ät den med det vanliga kapitalistiska välmåendet när man vet att någon annan lider och man själv har det gott.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar