Makt = olja = makt
Så förvånande. Irak har mycket olja.
Jag tror att jag insåg det alla andra antagligen fattade för flera år sen. Att det är inte bara småsinthet som gör att väst rustar för krig. De vill ha oljan, så mycket har jag förstått. Men jag insåg att den som har oljan också har makten i (den överskådliga) framtiden. Det är svårt att få tanks att rulla utan olja.
Så att Iran skaffar kärnvapen är kanske inte så konstigt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar